hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| تکمیل رینگ چهارم حفاظتی، هدیه به شهروندان

اصفهان| تکمیل رینگ چهارم حفاظتی، هدیه به شهروندان

«بهره‌برداری از خط یک مترو، ممانعت از تعطیلی خط 2 و تلاش برای تکمیل پروژه اجلاس و رینگ چهارم حفاظتی شهر از اقدام‌های شاخص و اولویت‌های دوره پنجم شورای اسلامی شهر است.»

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان در بازدید از گروه رسانه‌ای رویداد پارسی بابیان این مطلب اظهار داشت: رسالتی که شورای اسلامی شهر بر عهده دارد نظارت بر امور مدیریت شهری و قانون گزاری است که درواقع مصوبات و نظارت شورای شهر در این دوره افزایش قابل‌توجهی به نسبت قبل داشته است.

•        افزایش 37 درصدی بودجه شهرداری اصفهان

امیر احمد زندآور اظهار داشت: طبق بررسی‌های ما اعضای شورا در 2 سال گذشته در جایگاه نظارتی خود و تصویب مصوبات نقش ویژه‌ای را ایفا کردند به‌این‌ترتیب که هم تعداد مصوباتمان نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده و هم نظارت‌های قوی‌تر انجام شده است. او افزود: برنامه‌های شهرداری طبق بودجه پیش می‌رود ولی ما برنامه‌های سالیانه را به‌گونه‌ای تدوین کرده‌ایم که بودجه شهرداری افزایش یابد. به‌این‌ترتیب که سال 97 بودجه شهرداری 3 هزار میلیارد تومان بود اما برای سال بعد 4 هزار و 100 میلیارد تصویب شد و ما بودجه را 37 درصد افزایش دادیم. البته با این افزایش بودجه، انتظار می‌رود فعالیت نیز افزایش یابد که قاعدتا نتیجه آن در بخش عمرانی خود را نشان می‌دهد.

•        ممانعت شورا از تعطیلی پروژه مترو

زندآور تصریح کرد: اینکه مترو توسعه پیدا کند و تعطیل نشود جزو اولویت‌های شورا بود و برای فاز دوم آن تلاش بسیاری در حال انجام است، اگرچه هزینه‌های بسیار سنگینی دارد چراکه این پروژه زیر زمین انجام می‌شود و به بهره‌برداری نرسیده، در نتیجه برای مردم قابل‌مشاهده نیست؛ اما مردم در آینده می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند و تا پایان همین سال 98 شاهد پیشرفت چشمگیر قطار شهری اصفهان خواهیم بود چرا که در حال افزایش جذب اوراق مشارکت برای آن هستیم. شهرداری نیز در تلاش است منویات شورا را در تمام موارد به‌پیش ببرد.

•        تکمیل رینگ چهارم حفاظتی، هدیه به شهروندان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان افزود: تکمیل و بهره‌برداری از رینگ چهارم حفاظتی شهر را در دستور کار شورا قرار دادیم و بودجه این پروژه 87 کیلومتری تصویب شده است. این پروژه هم بسیار هزینه‌بر بوده اما طبق قولی که به مردم دادیم و از شهردار درخواست کردیم، 17 ماه فرصت برای تکمیل آن در نظر گرفته‌ایم. آزادسازی‌های آن در منطقه 14 به‌طور کامل و در منطقه 15 تا قسمتی انجام شده اما پروژه فعال است و پیمانکاران در حال فعالیت روی آن هستند. امیدواریم این پروژه عظیم نیز هدیه‌ای دیگر مدیریت شهری به مردم و شهروندان باشد. ضمن اینکه تکمیل پروژه اجلاس نیز موردنظر شوراست. زندآور اظهار داشت: به‌جای اینکه هزینه‌ها پخش و به‌صورت خرده در گوشه و کنار شهر باشد بیشتر همت مدیریت شهری به سمت بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ شهر است که تحولی در حریم شهر اصفهان ایجاد کند. البته این دلیل بر تعطیلی پروژه‌های عمرانی داخل شهر نیست و آنها نیز از آسفالت معابر تا توسعه و نگهداری فضای سبز در بودجه در نظر گرفته شده است. درواقع فعالیت‌های شهرداری کم نشده بلکه هزینه‌ها بالا رفته و تفاوت با گذشته همین مورد است. در مورد مسائل فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی داریم که امید است به گوش مردم برسد و در این زمینه فعالیت رسانه‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد. هرچه مردم تلاش مسئولان را ببینند بیشتر بدهی و دیون خود را پرداخت می‌کنند چرا که بودجه شهرداری وصل به جیب مردم است و با همکاری مردم در این زمینه می‌توان اقدام‌های بهتری برای آنها انجام داد. ما این قول را به مردم می‌دهیم کارنامه خوبی از خود ارائه دهیم و مردم قطعا فعالیت‌های ما را خواهند دید و قضاوت خواهند کردند. در 2 سال گذشته کارهایی انجام شده که البته ناقص است و در 2 سال آینده تکمیل و قابل قضاوت خواهد بود. البته اصفهان مانند دریاست و جای کار و فعالیت زیادی دارد که هرچه انجام دهیم نیاز شهر است و باید برآورده شود.

•        محل خانه مطبوعات به صاحبان اصلی بازگشت

زندآور که ریاست خانه مطبوعات استان اصفهان را نیز بر عهده دارد در مورد اقدام‌های شاخصی که این تشکل انجام داده اظهار داشت: با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی رسانه، تشکیل و ساماندهی خانه مطبوعات یکی از ضروریات رسانه‌ای‌های اصفهان بوده است که به همت همکاران ما در سال‌های گذشته تلاش‌ها و بسترسازی‌های خوبی در زمینه‌های مختلف صورت گرفت اما کفایت نیاز خبرنگاران را نداشته و هنوز هم ندارد. او تشریح کرد: از اقدام‌های شاخص ما که ازنظر روحی و روانی نیز تأثیر مطلوبی بر اهالی رسانه داشت، محل خانه اصلی مطبوعات که همان خانه تاریخی امیر قلی امینی بود را با هماهنگی خانواده این مرحوم و مدیریت شهری بویژه شهردار، در اختیار خانه مطبوعات و انجمن صنفی قرار دادیم که این امر در فضای رسانه‌ها نقطه عطفی شد. او افزود: در ادامه قرار بر این شد هزینه‌های این محل از جمله مرمت و بازسازی با برآورد 300 میلیون تومانی توسط شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در نظر گرفته شود تا پس از انجام آن تا پایان امسال تخلیه محل انجام شده و از محل بودجه شهرداری منطقه یک اصفهان مرمت تا پایان سال 98 انجام شود. امیدواریم سال 99 این موزه رسانه و مطبوعات استان با همکاری مدیریت شهری به بهره‌برداری برسد. این اتفاق می‌تواند در تثبیت جایگاه رسانه‌های استان بسیار اثرگذار باشد.

زندآور اضافه کرد: در زمینه رفاه اصحاب رسانه باید ابتدا اجماعی داشته باشیم که تمام روزنامه‌ها و نشریات افراد و نیروهای خود را در خانه مطبوعات ثبت‌نام کنند. هرچه افزایش کمیت داشته باشیم اثرگذاری بیشتری نیز مشاهده خواهیم کرد و این انتظاری است که از رسانه‌های شهر داریم. او ادامه داد: در زمینه مسکن اعضای خانه نیز اقدام‌های مؤثری داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم ولی بسترهای آن در زمینه خرید زمین برای مسکن اعضا در حال فراهم‌سازی است. همچنین حدود 40 مورد در این دوره جنبه عملیاتی پیداکرده است که این دو جزو اولویت‌های ما بوده است. مواردی مانند تورهای زیارتی، صدور کارت عضویت بخشی از اعضا و دیدار با مسئولان مختلف استانی انجام شده است. زندآور تصریح کرد: دیگر اقدام در دست انجام ما جشنواره مطبوعات است که در شهریورماه برگزار خواهد شد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اما بار اصلی مسئولیت آن بر عهده خانه مطبوعات بوده است و ما ادامه‌دهنده راه همکاران قبلی در برگزاری این جشنواره هستیم. همچنین در زمینه تردد اصحاب رسانه در محدوده ترافیک نیز اقدام‌هایی انجام شده است. در مجموع با توجه به اینکه خبرنگاران نیازهای فراوانی دارند درصدد هستیم در آینده شرایطی فراهم کنیم که این نیازها برآورده شود. تلاش ما بر این بود که در سال گذشته هم جایگاه اصحاب رسانه را به‌طور ویژه ارتقا دهیم هم خانه مطبوعات به ‌جایگاهی که در شأن آن است برسد. در آینده نیز اقدام‌های مؤثری در نظر داریم که طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌هایی به آن می رسیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد